Χαρτομαντεία

E-mail Εκτύπωση PDF

tarot maira 1

 

Η καταγωγή των 52 χαρτιών της τράπουλας έχει χαθεί στο χρόνο στον χρόνο. Διατυπώνεται η θεωρεία ότι η τράπουλα είναι απόγονος του ταρώ, αλλά είναι η εκπληκτική αριθμητική τους σημασία σχετικά με το ηλιακό σύστημα, το σύμπαν και το χρόνο φαίνεται να τους δίνει μια σημαντική δική τους οντότητα. Φυσικά υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στα 52 χαρτιά και τα 56 που αποτελούν την Μικρή Αρκάνα της  ταρώ. Και οι δυο έχουν τέσσερα χρώματα. Κάθε χρώμα περιέχει δέκα αριθμημένα χαρτιά και φιγούρες. Υπάρχουν δώδεκα στην τράπουλα με τα 52 χαρτιά και 16 στην τράπουλα του ταρώ με τα 56 χαρτιά. Τον 14ο  αιώνα  πρόσθεσαν στην τράπουλα των 52 χαρτιών άλλες τέσσερις φιγούρες και τις πρόσθεσαν στα 22 χαρτιά που είναι γνωστά σας Μεγάλη Αρκάνα. Αυτή είναι η τράπουλα του ταρώ με τα 78 χαρτιά που ξέρουμε σήμερα.

   Οι αρχαίοι πολιτισμοί είχαν κάποτε δικές τους παραλλαγές των χαρτιών. Οι Κινέζοι χάραζαν πλάκες από χαλκό και ασήμι με σχέδια και αριθμούς βασισμένους στα τέσσερα χρώματα που αναπαρήγαγαν πάνω σε χαρτί. Αργότερα εισάγοντας  την αρχή Γιν και Γιαγκ, το άσπρο και το μαύρο, επινόησαν το παιχνίδι που ξέρουμε σήμερα σαν σκάκι. Λέγεται πως οι Ινδοί γνώριζαν τα χαρτιά εκείνη την εποχή και εικόνιζαν ινδικές θεότητες να κρατάνε σπαθιά, σκήπτρα, κούπες  και δακτυλίδια.

  Ο Κόμης ντε Ζέμπελεν τον 18ο αιώνα έγραψε: <<Αν ήταν γνωστό πως υπήρχε σήμερα ένα έργο για τους αρχαίους Αιγυπτίους που ξέφυγε από τις φλόγες που καταβρόχθισαν τις υπέροχες βιβλιοθήκες τους και που περιέχει τα καθαρότερα δόγματα τους  σχετικά με τα πιο βαθιά και ενδιαφέροντα θέματα, όλοι  ασφαλώς θα ήθελαν να αποκτήσουν τα μυστικά ενός πολύτιμου έργου>>.  Στην πραγματικότητα αναφερόταν στο βιβλίο του Τωθ. Αυτό το βιβλίο λέγεται ότι περιέχει όλες τις απαντήσεις στα προβλήματα της ανθρωπότητας. Πιστεύεται ότι οι Ιερείς <<συναρμολόγησαν>> αυτό το έργο αφού συμβουλεύτηκαν το θεό της μαγείας τους Τωθ. Αυτοί οι  Ιερείς αποφάσισαν επίσης ότι ο καλύτερος τρόπος για να κρύψουν αυτά τα αιώνια μυστικά αλλά και ο καλύτερος τρόπος για να τα διατηρήσουν προσιτά σε όλους , ήταν να κάνουν έκλυση στα  βίτσια του ανθρώπου και στις ευγενέστερες αρετές του. Για αυτό τα χαρτιά σήμερα μεταφέρουν από τη μια πλευρά τα βαθύτερα μηνύματα αλλά από την άλλη βρίσκονται απλωμένα στα αθλιότερα τραπέζια παιχνιδιού στον κόσμο.

   Από την Αίγυπτο έρχεται η ιστορία ενός ακόμα βιβλίου που λέγεται ότι περιέχει φύλλα χρυσού που το καθένα ήταν τυπωμένο με αριθμούς και γράμματα που θύμιζαν το βιβλίο του Τωθ. Λέγεται ότι ο Μωυσής που ήξερε καλά τους Αιγυπτιακούς θρύλους και τη μαγεία πήρε μαζί το βιβλίο του Τωθ όταν μαζί με τα παιδία του Ισραήλ έφυγε από την Αίγυπτο αναζητώντας την Γη της Επαγγελίας. Το φύλαξε προσεχτικά αλλά μετά από πολλά χρόνια εμφανίστηκε στην Μέση Ανατολή σαν ένα κείμενο γνωστό σαν <<Ταρώ>>. Σε αυτό βλέπουμε μια στενή σχέση ανάμεσα στο ΄΄Ταρώ΄΄  και την ΄΄Τόρα΄΄ που φυσικά είναι ο μωσαϊκός νόμος της Παλαιάς Διαθήκης. Υπάρχει επίσης στενή σχέση ανάμεσα στο ΄΄Ταρώ΄΄ και τη ΄΄Ρότα΄΄(τον τροχό του χρόνου και της τύχης). Αναγραμματίζονταν μόνο τόρα, ταρώ αποκτούμε μια ιδέα της μαγείας των χαρτιών και αν η απόλυτη ερμηνεία των βιβλίων του Ερμή και τοθ Τωθ έχουν σήμερα χαθεί.

                                   Η Ιστορία των χαρτιών

Από το 1200μχ η Ευρώπη φιλοξενούσε όλο και μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο. Ανοίγονταν δρόμοι ανάμεσα στις χώρες της Μεσογείου , της Μικράς Ασίας και της Άπω Ανατολής. Δημιουργήθηκαν εμπορικοί δεσμοί και με τις Ισλαμικές Χώρες και είναι σχεδόν αδύνατο να ανακαλύψουμε ποιοι από αυτούς τους νεοφερμένους έφεραν μαζί τους τα περιβόητα χαρτιά.

     Στην Γαλλία, την Ιταλία και την Αγγλία ήταν εξίσου δημοφιλή μέσα στα μοναστήρια όσο και στους Βασιλείς και τις αυλές και μόνο αργότερα το κοινό εξοικειώθηκε μαζί τους. Το 1930  ο Κάρολος ο 6ος ήταν πνευματικά άρρωστος και για να αποσπάσει την προσοχή του από τις φοβερές κρίσεις κατάθλιψης και τις έμμονες ιδέες η Οντέτ , η όμορφη και στοργική ερωμένη ,έπαιζε άρπα και του διάβαζε. Αναζητώντας πάντα νέες ασχολίες άκουσε πως στο Παρίσι γινόταν λόγος για ένα καινούργιο συναρπαστικό παιχνίδι που είχαν φέρει στην πόλη  τσιγγάνοι. Επιθυμώντας περισσότερο από κάθε τι άλλο να διατηρήσει την εύνοια του Βασιλιά , η Οντέτ παρήγγειλε μια σειρά από τέτοια χαρτιά αλλά πριν του τα δείξει έβαλε έναν καλλιτέχνη της αυλής διακοσμήσει μια ειδική τράπουλα που είχε σχεδιαστεί ειδικά από την ίδια. Η Οντέτ και ο Κάρολος κατείχαν εξέχουσα θέση ανάμεσα στις φιγούρες και λέγεται πως βλέποντας την ο Βασιλιάς ξαναβρήκε τα λογικά του και πρόσταξε  να μάθει όλος ο κόσμος τις δυνάμεις των χαρτιών. Με τα χρήματα και την επιρροή του Βασιλιά τα χαρτιά πήραν γρήγορα τον δρόμο της επιτυχίας. Μια τσιγγάνα άκουσε για το ενδιαφέρον του Βασιλιά για τα αρχαία χαρτιά και παρουσιάστηκε την Οντέτ λέγοντας της πως αν και εκείνη , ήξερε να διασκεδάζει τον Βασιλιά με τα χαρτιά δεν ήξερε για τις προφητικές τους δυνάμεις , παίρνοντας την βασιλική τράπουλα στο χέρι της η τσιγγάνα διάλεξε δώδεκα και τα άπλωσε σε να τραπέζι μπροστά της , αρχίζοντας να απαριθμεί προσωπικά μυστικά. Αυτές οι πληροφορίες σχετίζονταν όχι μόνο με το παρελθόν και το παρόν αλλά πρόβλεπαν και το μέλλον που αργότερα αποδείχτηκε σωστό. Αν και η τσιγγάνα της είπε να κρατήσει μυστική αυτήν την πλευρά τους δεν μπόρεσε να αντέξει στον πειρασμό να μιλήσει σε μια αδιάκριτη φίλη της. Αμέσως ολόκληρη η αυλή άρχισε να χρησιμοποιεί τα χαρτιά για να ανακαλύψει πολιτικές συνομωσίες. Τελικά ο ίδιος ο Βασιλιάς αναγκάστηκε να απαγορεύσει με Βασιλικό διάταγμα όλες τις τράπουλες. Η ξαφνική τους κατάργηση δεν έγινε καλόδεχτη, ιδιαίτερα από έναν διάσημο σωματοφύλακα ονόματι Παχίρ. Ξαναπηγαίνοντας στον καλλιτέχνη της αυλής ,παράγγειλε μια εντελώς καινούρια και διαφορετική τράπουλα. Αυτή η τράπουλα απεικόνιζε μυθολογικούς θεούς και θεές, βιβλικούς χαρακτήρες. Ο Λαχίρ επέκτεινε το πατριωτικό και στρατιωτικό θέμα και στα τέσσερα χρώματα. Έλεγε πως τα σπαθιά παρίσταναν τους φρουρούς , οι κούπες το σχήμα του τεντωμένου τόξου, τα καρά τα κεφάλια από το βέλη και τα μπαστούνια τα εργαλεία που είχαν το ίδιο νόμισμα και χρησιμοποιούνταν για σκάψιμο  σε ώρες πολιορκίας. Αμέσως όλες οι τράπουλες ξαναβρήκαν την εύνοια τους και εξαπλώθηκαν σε όλη την αυλή ,το Παρίσι και τη Γαλλία. Άρχισαν να συμβουλεύονται τα χαρτιά πριν από κάθε στρατιωτική εκστρατεία με τη ίδια σοβαρότητα όπως και για συναισθηματικά θέματα. Αν και ο Άγγλος βασιλιάς εκείνη την εποχή ευνοούσε πολύ τα χαρτιά, η εκκλησία ήθελε να τα απαγορεύσει εντελώς.

  Την εποχή της Ελισάβετ της 1ης (1558-1603) τα χαρτιά είχαν καθιερωθεί οριστικά σν βοηθήματα πολιτικής στρατηγικής. Εκείνη την εποχή στη Σκωτία ο Δαυίδ Ρίσιο, της αποκάλυπτε το μέλλον της από τα χαρτιά, μερικά μπαστούνια με απαίσια εμφάνιση και μια μικρή κούπα αποκάλυψαν το χειρότερο. Είναι μια σκοτεινή σκηνή με την Βασίλισσα και τον Ρίσιο να κοίταζαν με φρίκη το δυσοίωνο μήνυμα. Λίγο μετά από αυτήν την ιστορική χαρτομαντεία, η φρικτή προειδοποίηση της βγήκε αληθινή. Η Μαρία και ο Ρίσιο εκτελέστηκαν με διαταγή της ετεροθαλούς αδελφής της Ελισάβετ της Αγγλίας.

  Η Βικτωριανή εποχή έβαλε ένα τέρμα  σε όλα αυτά και έβλεπε τα χαρτιά σαν κακό. Η μυστική τους σημασία και η μαντική τους δύναμη για το καλό του ατόμου και της ανθρωπότητας γενικά είχε εξαφανιστεί από κάθε άποψη. Η Εκκλησία τα καταδίκαζε φανερά περιγράφοντας τα σαν εφεύρεση του διαβόλου. Εξακολουθούσαν να είναι απαγορευμένα σε πολλά σπίτια και οι περισσότερες οικογένειες που είχαν τράπουλα έριχναν  απλώς μια πασιέντζα τις Κυριακές. Μετά τον πόλεμο 1939-1945 οι τάσεις έχουν αλλάξει σημαντικά με αποτέλεσμα να αναγνωριστεί για μια ακόμη φορά η αρχική μυστική δύναμη των χαρτιών. Σε αυτήν τη καινούργια διαφώτιση τα συμβουλευόμαστε τώρα αναζητώντας καθοδήγηση και προειδοποιήσεις που θα μας βοηθήσουν να χαράξουμε μια αρμονική και επικερδή πορεία στη ζωή μας.

                                                    Η παράδοση των χαρτιών

   Η τράπουλα αποτελείται από 52 χαρτιά. Διαιρούνται σε τέσσερα χρώματα: Καρό, Σπαθιά, Κούπες, Μπαστούνια. Κάθε χρώμα έχει 13 χαρτιά: άσσο, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οχτώ, εννιά, δέκα, Βαλέ, Ντάμα και Ρήγα. Υπάρχουν 26 μαύρα χαρτιά και 26 κόκκινα. Για να διακρίνουμε τα χαρτιά τα αναφέρουμε ως  < κοινή τράπουλα > αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, γιατί όχι μόνο αντικατοπτρίζουν τη μυστηριώδη σχέση με το περιβάλλον  μας , αλλά συμβολίζουν αριθμητικά το σύμπαν σε μια ευρεία χρονική κλίμακα.

                                                Μέρες, Εβδομάδες, Εποχές, Χρόνια

 Εκ παραδόσεως τα 52 χαρτιά συμβολίζουν τις 52 εβδομάδες του χρόνου και ένα χρώμα για κάθε εποχή . Επίσης τα χρώματα συμβολίζουν τα τέσσερα στοιχεία της φύσης: αέρας, φωτιά, νερό, χώμα. Με τη σειρά τους αυτές  οι φυσικές δυνάμεις αντιστοιχούν στην βασική τετραπλή φύση του ανθρώπου, που ονομάζεται διαίσθηση.

  Ο Άσσος του κάθε χρώματος κυβερνά την πρώτη εβδομάδα της αντίστοιχης εποχής. Οι Ρηγάδες κυβερνούν τη δεύτερη εβδομάδα, οι Ντάμες την Τρίτη εβδομάδα και ούτω καθεξής με το δυάρι να κυβερνά την τελευταία εβδομάδα της κάθε εποχής. Η 1η εβδομάδα ενός έτους χαρτομαντείας είναι από την 1η μέχρι την 7η  Μαρτίου και κυβερνάται από το πρώτο χαρτί της τράπουλας, τον Άσσο Καρό. Η τελευταία εβδομάδα του χρόνου είναι από της 22 Φεβρουαρίου μέχρι 28 Φεβρουαρίου και κυβερνάται από το 2 Μπαστούνι, η επιπλέον ημέρα ενός δίσεκτου έτους βρίσκεται κάτω από την κυριαρχία του Μπαλαντέρ. Ο Δυισμός συμβολίζεται με τα χρώματα κόκκινο και μαύρο. Τα κόκκινα χαρτιά είναι γενικά θηλυκά με όλες τις ιδιότητες που σχετίζονται με αυτό το χαρακτηριστικό και τα μαύρα χαρτιά είναι αρσενικά και έχουν αντίστοιχα αντίθετες ιδιότητες. Ο Δυισμός είναι θέμα ισορροπίας μέρα νύχτα, βοράς νότος, θετικό αρνητικό, ζεστό κρύο, Γιν Γιαγκ.

  Όταν συμβουλευόμαστε τα χαρτιά ειδικά για να διαβάσουμε έναν χαρακτήρα ο δυισμός αποκαλύπτεται με συνδυασμούς μαύρων και κόκκινων χαρτιών. Συγχρονιστικά και συμβολικά ερμηνεύοντας σας βαθμοί και τύποι εξωστρεφών και εσωστρεφών τάσεων.

  Τα δεκατρία χαρτιά κάθε χρώματος συμβολίζουν τους δεκατρείς σεληνιακούς μήνες ενός χρόνου. Αντιπροσωπεύουν επίσης τον Ιησού και τους δώδεκα Αποστόλους , τον Ιακώβ και  της δώδεκα φυλές του Ισραήλ  και σύμφωνα με την αρχαία παράδοση , αρχικά είχε δώδεκα πλανήτες , που ένας ήταν η σελήνη που γύριζαν σε τροχιά γύρω από τον ήλιο. Ο αριθμός δεκατρία (δώδεκα συν ένα) παίζει σημαντικό ρόλο στην αστρολογία και την αστρονομία , καθώς και στην θρησκεία και την μυθολογία. Οι αρνητικές συσχετίσεις του προέρχονται από το Κείμενο της Καινής Διαθήκης σχετικά με τους  Δώδεκα Αποστόλους που κάθισαν με τον Ιησού γύρω από το Τραπέζι για τον Μυστικό Δείπνο. Από την άλλη πλευρά η θετική  του σημασία προέρχεται από την Βίβλο. Στην Εβραϊκή θρησκεία ο δέκατος τρίτος χρόνος θεωρείται σαν χρόνος ολοκλήρωσης και όταν ένα αγόρι κλείνει τα 13 λέγεται πως ενηλικιώθηκε και έφτασε σε ένα στάδιο ωριμότητας. Στα χαρτιά αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύεται  από τον άσσο κάθε χρώματος. Είναι το πρώτο και το τελευταίο χαρτί και ακολουθεί τον Ρήγα.

   Οι Αιγύπτιοι λάτρευαν την Ίσιδα, τον Όσιρι και τον Ώρο, γνωστούς σαν < 3 πρόσωπα του Θεού> και στην Κέλτικη μυθολογία αυτές οι ίδιες πλευρές ήταν ο Μπελίνις, ο Τάρανις, και ο Έσος. Στα χαρτιά το τριαδικό πρότυπο αντιπροσωπεύεται  από τον Ρήγα, την Ντάμα και τον Βαλέ κάθε χρώματος .

  Τα σαράντα αριθμημένα χαρτιά μιας τράπουλας , μας θυμίζουν γεγονότα της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Οι Ισραηλίτες περιπλανήθηκαν σαράντα χρόνια στην έρημο πριν μπουν στην Γη της Επαγγελίας. Ο Μωυσής έμεινε σαράντα ημέρες στο Όρος Σινά, ο Ιησούς Χρηστός έμεινε σαράντα ημέρες στην έρημο. Χρειάζονται σαράντα εβδομάδες για να αποκτήσουμε παιδί.

   Όταν θυμηθούμε πως ο άλλος σκοπός των χαρτιών ήταν η αποκάλυψη των μυστηριωδών σχέσεων μας με το περιβάλλον μας, δε είναι παράδοξο πως ακόμα και ένα παιχνίδι με χαρτιά συμβολίζει το ίδιο το παιχνίδι της ζωής. Αυτή η πλευρά είναι η άλλη όψη του νομίσματος από το παιχνίδι και τη διασκέδαση.

  Πάρτε όποιο παιχνίδι με χαρτιά θέλετε. Μετά το μοίρασμα των χαρτιών , οι παίχτες κοιτάζουν τα χαρτιά για να δουν τι έχουν. Μερικά θα είναι καλά, άλλα  άσχημα και τα υπόλοιπα μέτρια. Όταν ένας παίχτης παίρνει καλό χαρτί σε ένα  παιχνίδι, έχει το πλεονέκτημα από την αρχή. Έτσι φαίνεται πως και ένας άνθρωπος γεννιέται με κάθε πολυτέλεια, ομορφιά και υγεία, έχοντας όλα τα προσόντα για να κερδίσει τη ζωή. Αν και οι δύο παίχτες εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο αυτά που έχουν , τότε έχουν πιθανότητες να κερδίσουν. Από την άλλη πλευρά, οι παίχτες που παίρνουν άσχημα χαρτιά, όπως και οι άνθρωποι που γεννιούνται κάτω από άσχημες συνθήκες, μπορούν να παίξουν τα χαρτιά που έχουν, εξαιρετικά καλά και με τις προσπάθειες τους και την αποφασιστικότητα τους να κερδίσουν με άσχημο χαρτί.

  Το μάθημα που μας διδάσκει αυτό το γεγονός είναι ότι εκμεταλλευόμενοι με τον καλύτερο τρόπο αυτά που έχουν, μπορούν να κερδίσουν στο τέλος!

 

 Δείτε επίσης καφεμαντεια

Πληροφορίες

  • Μην διστάσεις να μου τηλεφωνήσεις..
  • Μέντιουμ Μάϊρα
  • Τηλ: 6974464572
  • Έγκυρη τηλεφωνική πρόβλεψη πανελλαδικά με την χαμηλότερη χρέωση.


Αναζήτηση

Εορτολογιο

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Έχουμε 59 επισκέπτες συνδεδεμένους

Το μέλλον

  • Σε προβληματίζει το άγνωστο?
  • Μάθε τί σου επιφυλάσσει η μοίρα και πώς θα εξελιχθεί η ζωή σου.
  • Μαζί θα βρούμε την απάντηση
You are here